Magyarországon és a fejlett világban a korfa fordított piramisra emlékeztet - az érettebb generációk számbelileg felülmúlják a fiatalokat.
Ugyanakkor az üzleti világ és a megnyíló munkalehetőségek zöme a fiatalokat célozza.
A hirdetési oldalak tele vannak olyan álláshirdetésekkel, amelyek burkoltan - sőt egyre inkább nyíltan - a fiatalokat próbálják megkörnyékezni.
A helyzetet még tovább fokozza az, hogy a népszerű és jövedelmező termékek leginkább a fiatalok ízlésvilága és pénztárcája számára jönnek létre, azokat leginkább a fiatalok vásárolják. Aki nem tartozik legalább az Y generációba, néha csak kapkodja a fejét és azon kapja magát, hogy ismét félrecsúszott az értékrendje, ismét helyre kell tennie és meg kell értenie valamit.
A helyzet a munkaerőpiacon a 40-es, 50-es, 60-as korosztály számára egyre ellentmondásosabb.
A változás egyre gyorsabb, már egy adott generáción belül is több külön generációról, több külön értékrendről beszélhetünk.
Hogyan birkóznak meg ezzel a helyzettel a középkorúak az álláspiacon? Milyen megoldásokat találnak? Hová menekülnek?
Milyen élményeket szereznek eközben? Erről szól ez a blog.